
ICT Inkoop- en contractmanager
- Hybride
- Amersfoort, Utrecht, Nederland
- € 3.484 - € 6.159 per maand
- Bureau Meerscholen
Functieomschrijving
Introductie
Moderne en veilige ICT voorzieningen zijn niet meer weg te denken in de samenleving. Ook in het Onderwijs is dit vanzelfsprekend. Wij hebben de ambitie om op onze scholen te werken met moderne ICT voorzieningen die onze leerlingen en collega’s optimaal ondersteunen.
In onze dienstverlening aan de scholen en de projecten die wij realiseren werken wij nauw samen met een groot aantal ICT leveranciers van hard-, software en diensten.
Ben jij degene die onze ICT inkoop trajecten begeleidt, toeziet op goede uitvoering van overeenkomsten maar juist ook de hele keten van inkoop en leveranciers wil herijken en inrichten? Dan zoeken wij jou!
Hoogtepunten van de vacature
Actief meedenken en meewerken in een organisatie in ontwikkeling
Volop ruimte en kansen om de lifecycle keten van ICT in te richten
Standplaats Amersfoort, met verschillende schoollocaties verspreid over Bunschoten (1), Nijkerk (2) en Amersfoort (7)
40 uur per week
Veel vrije tijd/vakantiedagen in lijn met de schoolvakanties
Dit ga je doen
Als ICT inkoop- en contractmanager ben je verantwoordelijk voor de regie op de kwaliteit van dienstverlening van de ICT leveranciers aan Stichting Meerscholen. Je onderhoudt contacten met de leveranciers en stuurt op nakoming of evt bijstelling van de gemaakte afspraken. Je zoekt continue naar de optimale balans tussen de kosten en de kwaliteit.
Je coördineert en draagt inhoudelijk bij aan inkoop- en aanbesteding trajecten. Je vertaalt de wensen van de ICT collega’s en verantwoordelijken binnen de scholen naar een heldere set van eisen en wensen. Indien aan de orde ben je aanspreekpunt voor externe bureaus die helpen bij de aanbesteding.
Je levert een stevige bijdrage aan de ontwikkeling en verbetering van het inkoop-, leveranciers- en contractmanagement. Je komt met voorstellen voor de inrichting van het inkoopproces, beleidskaders en inkoopkalender. Je zorgt dat het geheel geïmplementeerd en geborgd wordt in de organisatie. Je signaleert trends en ontwikkeling in de markt en komt proactief met ideeën en voorstellen die bijdrage aan kostenbeheersing voor Stichting Meerscholen.
Wij zijn Meerscholen
Bij Stichting Meerscholen werken circa 1200 medewerkers gezamenlijk met het doel om goed onderwijs te bieden aan ca. 10.000 leerlingen op onze scholen. Het onderwijzend personeel zorgt er iedere dag voor dat de leerlingen zich welkom en uitgedaagd voelen en het onderwijs ondersteunend personeel faciliteert de docenten en het management hierbij.
Onderdeel van de Stichting Meerscholen is Bureau Meerscholen. Dit compacte en gedreven team speelt een belangrijke beleidsvormende-, ondersteunende-, en faciliterende rol op de terreinen HRM, Financiën en ICT voor de hele Meerscholen-organisatie
Het centrale ICT team bestaat nu nog uit 6 medewerkers maar is volop in ontwikkeling. Als ICT Inkoop- en contractmanager val je organisatorisch binnen het team ICT van Bureau Meerscholen.
Je hebt veel eigen verantwoordelijkheid. Je hoort dus niet wát je moet doen maar waar we naartoe onderweg zijn. Aan jou de taak om dat te vertalen in je werk en in resultaten. We verwachten van jou een positieve bijdrage aan het team. Zowel inhoudelijk als op de wijze van samenwerken. Je draagt actief bij aan werkplezier en een goede sfeer.
Dit neem je mee
We zoeken een enthousiast en stevige persoonlijkheid die makkelijk verbinding maakt en met vernieuwende ideeën komt zowel naar collega’s als leveranciers. Je bent leergierig en wilt je graag continu ontwikkelen. Je bent een netwerker en gericht op samenwerken. Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk. Je bent in staat om collega’s te motiveren en je komt met oplossingen ipv problemen. Je bent flexibel, proactief en resultaatgericht.
HBO/WO werk- en denkniveau, bij voorkeur in een relevante richting.
Specifieke vakgerichte certificeringen zijn een pré.
Minimaal 3-5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie.
Ervaring met financiële analyses maken en rapporteren
Ervaring met ontwerp, implementatie en regievoering op ICT dienstverlening
Basiskennis van ICT-infrastructuren / cloudoplossingen en informatiesystemen is een vereiste, ITIL kennis is een pré.
Dit bieden we jou
Natuurlijk vinden wij het belangrijk om goed voor onze medewerkers te zorgen. Dit uit zich onder andere in de volgende arbeidsvoorwaarden:
Je krijgt een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor een jaar, met zicht op een contract voor onbepaalde tijd.
Een marktconform salaris volgens inschaling schaal 11 CAO VO;
Je krijgt 8% vakantiegeld, oktobertoelage én een eindejaarsuitkering van 8,33%.
Pensioenopbouw bij het ABP;
Persoonlijk opleidingsbudget;
Reiskostenvergoeding;
Een laptop in bruikleen;
Zeer ruime vakantieregeling 426 uur;
Persoonlijk budget 90 uur;
Bovenal: werken in een gedreven team om t iedere dag een beetje beter te maken!
Solliciteer nu
Wil jij onze nieuwe collega worden? Wacht niet langer en reageer via onderstaande solliciteer button. Heb je vragen of kunnen we je nog ergens mee helpen? Neem contact op met Wim Vreeman, Manager ICT en hij beantwoordt jouw vragen. Dat kan telefonisch (06 – 44120529) evenals op locatie met een kop koffie of thee. Maar net wat jij prettig vindt. Neem gerust contact op!
Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern gepubliceerd.
Geschikte interne kandidaten hebben een voorrangspositie.
Het sollicitatieproces
Heb je gesolliciteerd? Dan ontvang je binnen 5 werkdagen een reactie. Zien wij voldoende aanknopingspunten in je motivatiebrief en cv dan nodigen we je uit voor oriënterend gesprek.
Zijn we na dit gesprek allebei nog enthousiast? Dan volgt een verdiepend gesprek en een arbeidsvoorwaardengesprek.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!